Praktische werking gezinszorg/poetsdienst

ONDERSTEUNING MEDEWERKERS

Wat zeg je tegen gebruikers die angstig zijn of ongerust zijn? Zorg Leuven vroeg tips aan hun eerstelijnspsycholoog en maakte een document met tips voor hun medewerkers.

Preventief koorts meten? Sommigen laten hun verzorgend en poetspersoneel verschillende keren per dag hun koorts meten. Ze kunnen hun temperatuur noteren in dit document en bij verhoogde temperatuur de dienst verwittigen.

 

DOELGROEP INFORMEREN

In deze voorbeeldbrieven van Familiehulp:
- 2 overzichten over hoe omgaan met maatwerk zovel voor klanten, als voor medewerkers.
- ontwerp brief voor medewerkers aan de huisarts in kader van testing.

Wie hulp krijgt van een andere dienst, via het cohortteam kan daarna gewoon terugkeren naar de eigen dienst. Om gebrukers hierover te informeren, stuurde Dilsen-Stokkem alvast deze brief naar de gebruikers.

Zelf kan je als thuiszorgdienst ouderen en kwetsbare inwoners informeren. Raadpleeg hier een voorbeeldbrief van Zorg Leuven ter inspiratie. Of een voorbeeldbrief van de dienstenchequeonderneming van Gavere en de strijkdienst.

Netwerk Thuiszorg ontwikkelde een filmpje om de richtlijnen vanuit het agentschap toe te lichten aan mantelzorgers en vrijwilligers (pdf versie - handig om uit te printen en mee te geven)

 

TERUG NAAR VORIGE PAGINA